Benedetta Crisafulli
Lecturer in Marketing and Director of MSc Marketing Communications,
Birkbeck, University of London
Jaywant Singh
Professor of Marketing, Kingston Business School, Kingston University London
La Toya Quamina
Lecturer in Marketing, University of Westminster
(原題:Tackling global challenges through cause-related marketing
How brands should promote their support to social causes)
~『ADMAP』2019年4月号から許諾を得て翻訳・転載~
企業は貧困や環境変化、平和や公正などに関するグローバルで社会的な大義(以下:コーズ)を支援する。消費者の罪悪感に訴える広告キャンペーンを通じ、購買行動に加え、ブランドと消費者の同一化を働きかけようとする。重要な問題は、コーズ・リレーテッド・マーケティング広告における罪悪感を喚起するメッセージに消費者がどのように反応するか、コーズ・マーケティング・キャンペーンではどの程度の罪悪感の訴えが最も効果的かということである。
[2019-06-29]